Nordicoutdoor

Esileht / TOMS´i üllas eesmärk

TOMS´i üllas eesmärk

TOMS´i üllas eesmärk

16.04.2018 / 0 kommentaari
TOMS´i üllas eesmärk

TOMS -  tänapäeval on üks tuntumaid ettevõtteid maailmas ühe innovatiivse idee pärast. See idee muutis väga paljude inimeste elud igal pool maailmas. Idee on lihtne – ostke TOMS jalatseid ja iga ostetud paari eest kingib ettevõte jalatsid neile, kellel on neid vaja kõige rohkem. Sel viisil on juba kingitud rohkem, kui 70 miljonit jalatsite paare. See, mis algas lihtsast ideest tänapäeval on saanud tugevaks ärimudeliks, mis aitab vähendada vaesust ja edendada tervishoiu, hariduse ning majanduslike olusid lastele ning nende ühiskondadele kogu maailmas. 

1. MILLEST KÕIK ALGAS?

Reisides Argentiinas aastal 2006, nägi TOMS asutaja Blake Mycoskie, kuidas tulevad toime raskustes elavad lapsed, kellel pole isegi jalanõusid. Soovides aidata, rajas ta firmaTOMS Shoes, mis annab iga ostetud paari kohta uued jalanõud lapsele, kes neid vajab. One for One® sai alguse lihtsa ideena, kuid nüüdseks on sellest arenenud võimas ärimudel, mis aitab abivajajaid lapsi ja nende kogukondi üle kogu maailma. 

Idee autori sõnul selles idees oli midagi, mis pani seda uskuma, kuigi jalatsite äris B. Mycoskie’l kogemust ega tutvusi ei olnud: „Mul oli ainult üks asi, mille peale tulin praktiliselt kohe – minu uue ettevõte nimi. Nimeks panin TOMS. See nimi sündis otsides lühendit fraasile „Kingad paremaks homseks“. Nii leidus „Homsed kingad“ (inglise keelest: Tomorrows Shoes – TOMS)“.

 

2. MIKS ON HEATEGEVUSLIK ÄRI PAREM, KUI TAVALINE HEATEGEVUS?

Sellele küsimusele vastab idee autor ise: „Esimene minu mõte oli endal hakata heategevuslikult jalatseid kinkima, kuid selle asemel, et usaldada jalatsite kinkijaid, kavatsesin küsida sõpradelt ja oma pereliikmetelt annetada raha ja selle eest osta regulaarselt lastele selliseid jalatseid, milliseid nad tegelikult vajavad. Selline tegevus siiski kestaks nii kaua, kuni õnnestuks leida annetajaid. Kuigi minul on suur pere ja palju sõpru, ei olnud keeruline aru saada, et minu isiklikud allikad saavad varsti otsa. Ja mis siis? Ja mis saab nendest ühiskondadest, mis hakkavad mind usaldama uue jalatsite hankijana? Ei, nendel lastel ei piisa juhuslikest kinkidest võõrastelt inimestelt – neil on vaja stabiilset, püsivat ja usaldusväärset jalatsite allikat. <...> Ja mul tekkis mõte: miks ei võiks asutada kasumit taotlevat äri, mis võiks neid lapsi jalatsitega varustada? Ja miks ei võiks otsida lahendust, mis pakuks püsivat jalatsite voolu?“

 

 

3. „JALANÕUD JALANÕUDE EEST”  – IDEEST ELUVIIMISENI

1. samm: partnerlus

Teie ostate jalanõud, Toms aga sõlmib lepingu tootjate ja heategevusorganisatsioonidega, et heategevuseks valmistataks nii mitu paari jalanõusid, kui neid on ostetud.

2. samm: vajaduste väljaselgitamine

Jalanõude jagamise osakond teeb kindlaks, milliste jalanõude mudeleid ja milliseid suurusi on vaja ning saadab tellimuse jalanõude tootjatele.

3. samm: kohaletoimetamine ja üleandmine

Jalanõude tootja toimetab jalanõud otse heategevusorganisatsioonile, et jalanõud jõuaksid võimalikult kiiresti lasteni, kes neid kõige enam vajavad.

4. samm: jagamise tagamine

Jalanõude jagamine ei tohi maksta lisaraha. Toms tasub kõik transpordikulud ükskõik millisesse paika maailmas ja ükskõik mis viisil: kaubaveost merel kuni eesli rendini.

5. samm: ülevaade töödest

Toms õpib kogu aeg: “Vaatame üle ja hindame raskusi, arutame neid koos partneritega ja kohaldume uute asjaoludega, muutes sel viisil oma töö efektiivsemaks.”

6. samm: vastutus ja jätkusuutlikkus

Toms kohustub kinkima jalanõusid vastutusrikkalt ja toetama pidevalt heategevuse korraldamist. Peale ühe heategevuskampaania lõppu alustatakse kohe uut.

 

Kommentaarid